Skip to main content

מדוע ישראל חייבת לנצח במלחמה נגד חמאס

מאמר דעה של השגריר פורסם ב-Philipine Star

Israeli flag

התוקפנות המתמשכת של חמאס נגד ישראל הגיעה לנקודת מפנה קריטית בעקבות המתקפה האכזרית שלו ב-7 באוקטובר 2023. ההשלכות של הסכסוך המתמשך הזה משתרעות מעבר לאזור, ומטילות צל על היציבות העולמית. בעקבות האלימות המחרידה, לרבות רצח, אונס, הטלת מום ושריפת אזרחים ישראלים חפים מפשע, עולים טיעונים משכנעים בעד ניצחון ישראל בקרב זה נגד ארגון הטרור האיסלאמיסטי.

חמאס, בתמיכת איראן, שולט ברצועת עזה, מה שמדגיש את הדחיפות להחלטה נחרצת להבטחת שלום ויציבות בהקשר הרחב.

מעשי הטבח ב-7 באוקטובר משמשים תזכורת קודרת לאיום המתמיד שמציב חמאס על ביטחונם וביטחונם של אזרחי ישראל. הניצחון במלחמה נגד חמאס הוא עניין של ביטחון לאומי מרבי, כמו גם ציווי מוסרי בסיסי. כמדינה הדמוקרטית היחידה באזור לוחמני, הכרחי שישראל תפגין חוזק וחוסן, תגן על אזרחיה ותרתיע מהתקפות עתידיות אפשריות.

פעולות חמאס ב-7 באוקטובר מדגישות את מחויבותו הבלתי פוסקת לאידיאולוגיה של רצח עם קיצוני, שמטרתה השמדת ישראל והקמת מדינה אסלאמית במקומה. לא היה טריגר שהוביל לפיגוע מלבד האג'נדה הקיצונית של רצח ישראלים והשמדת מדינת ישראל. בהפרת הפסקת האש ופתיחת ההשתוללות הברברית שלו, חמאס הוכיח שוב את התעלמותו מהחוק הבינלאומי ואת דחייתו לדו-קיום בשלום עם ישראל. כל עוד חמאס ממשיך לשלוט בעזה, הסיכויים לפתרון שלום של הסכסוך הישראלי-פלסטיני נותרו עגומות. בהבסה ובחיסול של חמאס, ישראל יכולה להחליש את השפעתם של גורמים קיצוניים וליצור סביבה מתאימה יותר למאמצים דיפלומטיים ולהידברות.

בתמונה רחבה יותר, משטר האייתוללות של איראן סיפק לחמאס תמיכה כספית, צבאית ולוגיסטית משמעותית ומהווה איום אזורי רחב היקף. תבוסה לחמאס לא רק תחליש את השפעתה של איראן באזור ותשבש את זרימת התמיכה בארגוני הטרור, אלא גם תעביר מסר רב עוצמה לפיו חסותה על מיליציות פרוקסי המקדמות חוסר יציבות בתימן, סוריה, עיראק ולבנון לא תישאר ללא עוררין.

כמדינת קו חזית במאבק הגלובלי של העולם החופשי בטרור, יכולתה של ישראל להרתיע ולהביס ארגונים אולטרה-אלימים ביעילות כמו חמאס היא קריטית לשמירה על יציבות וביטחון, לא רק במזרח התיכון, אלא בכל העולם.

לסיכום, לתוצאות הקרב של ישראל נגד חמאס יש משמעות עצומה, החורגת מגבולות המזרח התיכון. בהבסת חמאס, ישראל לא רק מבטיחה את ביטחונם של אזרחיה אלא גם סוללת את הדרך לפתרון בדרכי שלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני, תוך הקלה על סבלו של העם הפלסטיני. שיקום אזרחי יכול לקרות ויקרה אם חמאס יחוסל - זה האינטרס של ישראל. בנוסף, ניצחון כזה מחליש את חסותה של איראן בטרור ותורם למאמצים העולמיים במאבק בקיצוניות וטיפוח יציבות.

לכן, הניצחון של ישראל על חמאס אינו רק רצוי אלא הכרחי לביטחון ולרווחה של ישראל, העם הפלסטיני והאזור כולו. חיוני שהקהילה הבינלאומית תעמוד מאוחדת עם ישראל נגד הטרור, ופועלת בשיתוף פעולה לקראת עתיד המאופיין בשלום ובביטחון לכולם.