Skip to main content

הקרנת הסרט הדוקומנטרי "זעקות לפני שתיקה"

ב-19 ביוני הקרינה עמותת "השביעי באוקטובר"  את הסרט "זעקות ואז שתיקה" ברומא - סרט תיעודי על האלימות המינית שביצע חמאס נגד נשים ישראליות.

Proiezione Screams Before Silence

ב-19 ביוני הקרינה עמותת "השביעי באוקטובר"  את "זעקות ואז שתיקה" ברומא - סרט תיעודי על האלימות המינית שביצע חמאס נגד נשים ישראליות.

הסרט התיעודי, שהופק על ידי "קסטינה תקשורת" ושריל סנדברג, ונמשך כשעה, מספר את הטרגדיה של ההתעללות המינית, באמצעות השמעת סיפורם של קורבנות ה-7 באוקטובר ושל חטופות ששוחררו לאחר שהיו בידי מחבלי חמאס במשך 50 יום.

לצד אלה, "זעקות ואז שתיקה" מביא גם עדויות של מומחים רפואיים ומשפטיים שהעניקו סיוע לניצולים וזיהו את שרידי גופותיהם של הנרצחים.

הסרט התיעודי, באנגלית, מבוסס על הרצון להשמיע את קולן של הנשים והנערות שנאנסו, הותקפו והושחתו במהלך מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, ועל סכנת האלימות אליה חשופים החטופים והחטופות עד היום - נשים וגברים – המוחזקים בעזה.

כפי שהצהירה שריל סנדברג: "עלינו לדרוש צדק ולגנות את העבריינים והאנסים האחראים לפשע הזה נגד האנושות כולה (...) אסור להשתמש באונס ככלי מלחמה".

בין העדויות החשובות ביותר, מצויה העדות של עמית סוסאנה, שורדת השבי הראשונה שדיברה על ההתעללות המינית שעברה במהלך השבי בעזה, וזו של אגם גולדשטיין-אלמוג, בת ה-17 מקיבוץ כפר עזה שהייתה עדה לרצח של אביה ואחותה הגדולה לפני שנלקחה לעזה יחד עם אמה ושני אחיה הקטנים. "לפחות מחצית מהחטופים שדיברתי איתם בזמן שהייתי בעזה עברו התעללות מינית או פיזית, שלא לדבר על העובדה שלא הצלחתי לדבר עם רוב הבנות שהוחזקו בשבי", אמרה אגם בשיחתה עם שריל סנדברג. .

תודה לבמאית ענת סטלינסקי, שנכחה בהקרנה, לקסטינה תקשורת ולשריל סנדברג על הסרט התיעודי החשוב הזה.

הסרט התיעודי זמין כעת ביוטיוב באיטלקית:  https://youtu.be/E6R1wiP6OWE