Skip to main content

כנס אזורי עצמאי ראשון בנושא אנטישמיות באפריקה.

כנס אזורי עצמאי  ראשון בנושא אנטישמיות באפריקה, תחת הנושא: אפריקה לאור האנטישמיות הגלובלית הגואה'', 20-21 באוגוסט, 2024, ביאונדה.

1st IRC on Antisemitism in Africa

כנס אזורי עצמאי ראשון בנושא אנטישמיות באפריקה תחת הנושא: אפריקה לאור האנטישמיות הגלובלית הגואה", 20-21 באוגוסט, 2024, ביאונדה.

 אמנון קלמר שגריר ישראל בקמרון, השתתף בכנס האזורי העצמאי הראשון בנושא אנטישמיות באפריקה, תחת הנושא: "אפריקה לאור האנטישמיות הגלובלית הגואה".

הכנס בן היומיים אורגנן על ידי The Rebirth Africa Initiatives (TRAIN), הכנסייה הפרסביטריאנית בקמרון וכמה מנחים יהודים.

חלק מהמצגות כללו:

-ישראל: אומה ייחודית אך לא מובנת;

- עיסוק בחיבור של הציוויליזציה היהודית-נוצרית: נקודת מבט מקראית;

-העתיד הוא כעת: לקראת טיפוח אג'נדה משותפת למאבק באנטישמיות באפריקה;

- פירוק הקולוניאליזם וההשלכות של גבולות מלאכותיים: נקודות מבט של המזרח התיכון.

השגריר קלמר הודה למארגנים ולמשתתפים, והביע את תודתה של ישראל על תמיכתם בתקופה שבה ישראל ניצבת בפני איום קיומי. הוא אישר כי העיתוי של האיום הנורא הזה נגד העם היהודי והוועידה אינו מקרי. הוא גם הביע את הרצון להצטרף לוועידה בשנה הבאה בעולם שליו וצודק יותר.

סמואל פונקי, מנחה ה-PCC, הזכיר כי "אנו מכירים בכך שאנטישמיות היא לא רק בעיה יהודית אלא בעיה אנושית שמשפיעה על כולנו. היא איום על ערכים משותפים של כבוד, כבוד, דמוקרטיה וזכויות אדם". הוא גם הוסיף שכנוצרים, אנו נקראים להיות סוכני טרנספורמציה, להיות מלח ואור בעולם שנראה לעתים קרובות אפל ומפולג. אנו נקראים לעמוד לצד אחינו ואחיותינו היהודים, לתמוך בהם, להגביר את קולם, ולפעול יחד למען עולם שבו האנטישמיות אינה נסבלת עוד.