אם החותם הינו מתחת לגיל 18 יש להגיע לנציגות בליווי הוריו או אפוטרופוס. רצוי לברר באשר לצורך בליווי החותם על ידי ההורים טרם ההגעה לנציגות.
במידה והמסמכים בשפה אחרת יש לפעול על פי ההוראות מטה.
זכאים להגיש את הבקשה אזרחים ותושבים ישראלים, אזרחים זרים המבקשים לחתום על מסמך להצגה בישראל תאגידים או חברות שהתאגדו בישראל או בחו"ל
יש להגיע לנציגות ישראל בארץ השהייה עם המסמכים המקוריים אותם מבקשים לאמת בצרוף דרכון, או תעודת זהות, או רישיון נהיגה.
בעסקת נדל"ן- יעשה הזיהוי רק באמצעות דרכון או תעודת זהות בתוקף
מסמכים שאינם בשפה הידועה לנציג או לחותם:
במקרה ששפת המסמך איננה ידועה לנציג או לחותם, יש לצרף תרגום בשפה המובנת לחותם או לנציג ותצהיר מאומת של מתורגמן .
בתצהיר המתורגמן יש לציין שהמתורגמן שולט בשתי השפות והתרגום תואם בתוכנו למקור.
תצהיר מתורגמן יכול להיות מאומת באחת מהדרכים הבאות:
1. על ידי הנציג הדיפלומטי המוסמך, כפעולה נוטריונית נפרדת.
2. על ידי נוטריון מקומי. יש לאמת את התצהיר כדין (אפוסטיל או אימות משרד החוץ המקומי).
3. על ידי עורך דין או נוטריון ישראלי.
אימות חתימה בשם תאגיד או חברה שהתאגדה בישראל יש לצרף את המסמכים הבאים:
1. תעודת התאגדות או תעודת רישום של החברה כשהיא חתומה על ידי עורך דין החברה בחותמת נאמן למקור.
2. אישור כתוב ועדכני מעורך דין, או רואה חשבון של החברה, המאשר כי החותם רשאי לחייב את התאגיד ולחתום בשמו.
לאימות חתימה של חברה שהתאגדה בחוץ לארץ יש לצרף את המסמכים הבאים:
1. תעודת התאגדות או תעודת רישום של החברה, מאומתת כדין (אפוסטיל או אימות משרד החוץ המקומי).
2. אישור עדכני מעורך הדין או רואה החשבון של התאגיד, המאשר כי החותם רשאי לחייב את התאגיד ולחתום בשמו.
במקרה שהחותם בפני הקונסול הוא קטין – במעמד החתימה נדרש אישור אפוטרופוס או אישור בית משפט.
- מסמך מקורי לחתימה
- תרגום אם נדרש
- תצהיר מתורגמן, במידה ונעשה תרגום של המסמך.
- אישור אפוטרופוס או אישור בית משפט במקרה שהמבקש מתחת לגיל 18.
ההגעה לנציגות מותנית בקביעת תור מראש באמצעות המערכת לזימון תורים
טרם הגעה לנציגות יש לדאוג שיהיו בידיך כל המסמכים והטפסים המלאים הנדרשים
תוכנת זימון תורים, תאפשר לך לקבוע מראש את מועד ההגעה לשגרירות ואת סוג השירות המתבקש. הדבר יאפשר לצוות השגרירות להיערך מראש ולהבטיח טיפול אדיב, יעיל ומהיר.
שימו לב כי:
1. יש לקבוע תור לכל אדם המגיע (במקרה של משפחות- לכל אחד מבני המשפחה).
2. יש לכתוב שם המבקר באותיות לועזיות בלבד (כפי שרשום בדרכון).
ניתן ליצור עמנו קשר באמצעות כתובת האימייל:
או באמצעות מענה טלפוני בימים ב'-ה' בין השעות 14:00-16:00 במספר 03089045511
בפניות חובה לציין את מספר תעודת הזהות.
טופס התשלום מאשראי:
החל מהתאריך 1.1.2025 נוספה אפשרות לתשלום בגין שירותים קונסולריים גם באמצעות העברה בנקאית (בנוסף לאפשרות לתשלום בכרטיס אשראי או דביט).
סכום התשלום בגין השירות המבוקש יעשה בהתאם למפורט באתר הקונסוליה, בלוח האגרות התשלום המדויק שנדרש (במידה ומבוקשת החזרת המסמכים בדואר, יש להוסיף תשלום שליחה בדואר בסך 5 יורו).
העברה בנקאית תבוצע לפחות 3 ימי עבודה לפני קבלת השירות.
בעת ביצוע העברה בנקאית, חובה לרשום בהערות להעברה: שם מלא באנגלית של מקבל השירות (לא המשלם, אם מדובר באדם שונה), השירות המבוקש, ומספר תעודת זהות ישראלית/דרכון של מבקש השירות.
בבקשת שירות (או שליחת המסמכים בדואר) יש לצרף תדפיס אישור העברת התשלום שבוצעה.
שם החשבון:
Botschaft des Staates Israel
DE47100700000067611400 :IBAN
DEUTDEBBXXX :BIC
הנחיות ביטחון למגיעים לנציגות
יש להגיע לאחר תיאום תור מראש בלבד.
יש להגיע מצוידים בתעודה מזהה (דרכון או תעודת זהות) עם תמונה, המסמכים הנדרשים ואמצעי תשלום.
יש לקחת בחשבון שכל המבקרים יתבקשו לעבור בדיקה ביטחונית יחד עם חפציהם.
מתוך שיקולי ביטחון, לא תתאפשר הכנסת חפצים אישיים לנציגות, לרבות תיקי יד ומכשירים אלקטרוניים.
אין להגיע לנציגות עם תיקי יד גדולים ו/או מזוודות.
אין להגיע לנציגות עם מזון ו/או בקבוקי או מיכלי שתייה (ישנו קולר בחדר ההמתנה הקונסולרי).
הנחיות הביטחון של הנציגות יחולו על השוהים בחדר ההמתנה הקונסולרי.