- כל מבקר נדרש לעבור בדיקה ביטחונית יסודית לפני כניסתו לחדר ההמתנה. הנחיות האבטחה חלות על כל מי שמבקר בקונסוליה. יש להישמע להנחיות צוות האבטחה בכל עת, לאורך כל ביקורך בקונסוליה.
- אל תביאו עמכם תיקים גדולים לפגישה, כולל תיקי גב גדולים, מזוודות או תיקים. ארנקים או תיקים אישיים מותרים.
- כל פריט אלקטרוני (טלפונים סלולריים, אוזניות, סיגריות אלקטרוניות וכו') חייב להיות מופקד בכספות (לא קשורות לקונסוליה) תשלום של $5.00 קנדי. תהיה לך גישה למכשירים שלך לאחר הפגישה שלך.
- כל מזון, משקאות ומיכלים המכילים נוזלים אסורים לכניסה לקונסוליה.
- אל תשכחו להביא אמצעי תשלום. אנחנו לא מתקבלים מזומן - רק כרטיסי דביט/אשראי (למעט אמריקן אקספרס).
בהודעה על נישואים/גירושים לזרים נדרשת נוכחות של בעל האזרחות הישראלית בלבד.
אזרחים ישראלים המבקשים להודיע על שינוי במצבם האישי.
יש להגיע לנציגות ישראל בארץ השהייה על מנת להגיש את הבקשה.
תחילה יש לשלוח את המטפסים והמסמכים הנדרשים על נציגות ישראל במייל, לבדיקה מקדימה טרם הגעתכם לנציגות.
הודעה על נישואין, כאשר בן זוג אחד הוא אזרח ישראלי והשני אזרח זר, יש להציג גם תעודה מאומתת באפוסטיל (ממדינת המוצא) המעידה על מצבו / מצבה האישי הקודם של בן הזוג הזר.במדינות שבהן לא ניתן לקבל תעודה ציבורית המעידה על מצב אישי קודם ו/או כל מסמך אחר:
יש להכין הצהרה נוטריונית של האזרח הזר על מצבו האישי הקודם, חתומה בפני הקונסול (או בפני נוטריון) ולצרף לה אישור מטעם הקונסול על כך שבמדינה / במחוז אין אפשרות לקבל תעודה רשמית המעידה על מצב אישי קודם.
תעודת נישואין שבה נרשם מצב אישי קודם (יש להדגיש זאת בצילום נאמן למקור שיצורף לבקשה) - עונה על הנדרש, כשהיא מאומתת.
ניתן להסתפק גם בתעודת נישואין שניתנה בארץ, שבה רשום המצב האישי הקודם של הזר.
הגעה לנציגות מותנית בקביעת תור מראש, באמצעות מערכת זימון תורים.
טרם הגעה לנציגות יש לדאוג שיהיו בידיך כל המסמכים והטפסים המלאים הנדרשים.
השירות אינו כרוך בתשלום.
על הנציגויות הדיפלומטיות והקונסולריות הישראליות בחו"ל מוטלת האחריות לייעץ, להדריך ולסייע למקבל השירות הקונסולרי בעניינים בחו"ל. הקונסוליה של ישראל בטורונטו מספקת שירותים קונסולריים לתושבי אונטריו ומערב קנדה, לרבות מחוזות מניטובה, ססקצ'ואן, אלברטה, קולומביה הבריטית, הטריטוריות הצפון-מערביות, יוקון ונונאווט.
שירותים קונסולריים ניתנים למי שמגיע לפגישה אישית, כמו גם למי ששולח את המסמכים בדואר. שירותים מסוימים (כמתואר להלן) אינם ניתנים להשלמת ללא פגישה במיקום הקונסוליה באופן אישי.
שימו לב: אין אפשרות לקבוע פגישות בטלפון.
עבור השירותים הבאים, עליך להגיע לקונסוליה באופן אישי:
- הודעה על ישראלי שנולד בחו"ל.
- מועמדים חדשים לכל דרכון ישראלי או מסמכי נסיעה, ללא קשר לגיל.
- חידוש או הארכה של דרכון של קטין (הקטין נדרש להגיע לקונסוליה באופן אישי).
- שינוי מעמד אישי לדוגמה: נישואין, גירושין.
- אישור נוטריוני של מסמכים משפטיים מול הקונסול.
- דיווח וחידוש של דרכון או תעודת נסיעה ישראלי שאבד או ניזוק.
- בקשה לוויתור על אזרחות ישראלית.
- בקשה לכל שינוי שם.
הנחיות למי שנכנס לישראל:
אזרחים קנדיים הנכנסים לישראל לביקור של עד שלושה חודשים נדרשים לשאת דרכון קנדי בתוקף עם תאריך תפוגה של לפחות שישה (6) חודשים מעבר ליציאה המיועדת.
לכל ביקור בישראל מעבר ל 3 חודשים או כניסה עם דרכון שאינו קנדי נדרשים לשאת דרכון בתוקף עם תאריך תפוגה של לפחות שישה (6) חודשים מעבר ליציאה המיועדת. בנוסף, נדרשת ויזה.
עבור שירותים קונסולריים בשאר קנדה:
הקונסוליה הכללית של ישראל במונטריאול אחראית על מזרח קנדה (קוויבק, ניו ברונסוויק, האי הנסיך אדוארד, נובה סקוטיה וניופאונדלנד ולברדור). שגרירות ישראל באוטווה אחראית על החלק המזרחי של אונטריו (אוטווה עד וכולל קינגסטון).
שעות קבלה לשירותים קונסולריים:
המחלקה הקונסולרית פתוחה לקהל הרחב בתיאום מראש בלבד מיום שני עד שישי, 9:30 עד 12:30 (לא כולל חגים)
איסוף דרכון: שני עד שישי, 12:30 עד 13:30 באישור מראש בלבד.
שעות קבלה טלפוניות: שני עד שישי בין השעות 9:30-13:30 בטלפון 416-640-8505. ניתן להשאיר הודעה קולית.
לשאלות בנושאי צבא: שני עד שישי בין השעות 9:30-15:00.
כאשר הקונסוליה סגורה ורק במקרה חירום, תוכל להשאיר הודעה במספר הבא: 416-823-7215. למקרי חירום ניתן גם להתקשר למוקד החירום של משרד החוץ בישראל בטלפון 02-5303155.