Skip to main content

ביקור קתרין ראסל, מנכ"לית יוניס"ף, קרן החירום של האו"ם למען ילדים, בישראל

ראסל נפגשה עם ראשת המערך המדיני במשרד החוץ עליזה בן נון, ועם בני משפחות החטופים. הבהירה כי היא קוראת לשחרור ללא תנאי של כלל החטופים

Catherine Russell visit Israel

לראשונה מאז פרוץ המלחמה, קתרין ראסל, מנכ"לית יוניס"ף, קרן החירום של האו"ם למען ילדים, הגיעה היום (א') לארץ על מנת לבחון מקרוב את המצב מאז 7 באוקטובר והשלכותיו על הילדים (עד גיל 18) באזור.

בהמשך למאמצי משרד החוץ והאגף לארגונים בינלאומיים במשרד, נפגשה מנכ"לית הקרן עם בני משפחות חטופים: תומר קשת, בן דודו של ירדן ביבס שנמצא בשבי עד כה יחד עם שירי וילדיהם כפיר ואריאל, בת שבע יהלומי, אמו של איתן יהלומי שחזר מהשבי כשבן זוגה אוהד עדיין חטוף בעזה, עדי שוהם שילדיה שוחררו מהשבי ושבן זוגה טל נמצא בשבי חמאס ואלה מור, דודתה של אביגיל עידן בת ה-3, ששני הוריה נרצחו והיא עצמה נחטפה לעזה.

בני המשפחות סיפרו במשך שעה ארוכה על חוויותיהם הקשות וביקשו מראסל להוביל מסר בינלאומי לשחרור כלל החטופים, בדגש על ילדי משפחת ביבס שעדיין מוחזקים בשבי חמאס יותר מ-190 ימים. בפתח המפגש עם בני המשפחות ראסל הבהירה כי כבר מפרוץ האירועים היא קוראת לשחרור ללא תנאי של כלל החטופים. ראסל שהאזינה לסיפורי בני המשפחות התרגשה עד דמעות במהלך השיחה עמם.

מוקדם יותר נפגשה ראסל גם עם ראשת המערך המדיני במשרד החוץ עליזה בן נון ובתיאום עם דובר צה''ל, צפתה יחד עם צוותה בסרט זוועות החמאס. בהמשך ביקורה צפויה מנכ"לית יוניס"ף להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הרצוג העוסקת במצב הילדים שנפגעו מאז 7 באוקטובר, תקיים פגישות עם ארגונים הפועלים בנושא  ותבקר במרכז הרפואי שניידר שטיפל ברבים מהילדים שחזרו משבי חמאס.

זהו ביקורה הראשון של ראסל, הנחשבת כדמות המקורבת לאשת נשיא ארצות הברית ג'יל ביידן, אחרי שלפני כארבעה חודשים הייתה אמורה להגיע לארץ, אך נקלעה אז לתאונת דרכים שמנעה ממנה לקיים ביקור בישראל,  אבל למרות זאת קיימה ראסל ביקור ברצועת עזה.