Skip to main content

הודעה על ילד שנולד בחוץ לארץ

שירות זה מאפשר להורים, אזרחי ישראל, לרשום ילדים שנולדו בחוץ לארץ במרשם האוכלוסין
מסמכים נדרשים
דרכונים של שני ההורים
תעודת לידה מקורית מפורטת ומאומתת -בהתאם להנחיות המפורטות מטה תחת סעיף איך להגיש את הבקשה
יתכן וידרשו מסמכים תומכים נוספים בהתאם לכל מקרה ומקרה
האם צריך להגיע לנציגות?
נוכחות אישית חובה של אחד ההורים הישראלי.
בהגשת בקשה לרישום ילד מתחת לגיל 18 (ללא הגשת בקשה נוספת כגון בקשה לדרכון) לא נדרשת נוכחות הילד.
1
תנאים לקבלת השירות
2
Related documents
איך להגיש את הבקשה
3
send form
טפסים ומסמכים נדרשים
4
appointment
זימון פגישה
1
תנאים לקבלת השירות

ישראלים המבקשים לרשום את ילדיהם שנולדו בחוץ לארץ.

2
איך להגיש את הבקשה

יש להגיע לנציגות ישראל בארץ השהייה על מנת להגיש את הבקשה.

רצוי תחילה לשלוח את הטפסים והמסמכים הנדרשים אל נציגות ישראל במייל, לבדיקה מקדימה טרם הגעתכם לנציגות. 

שימו לב


על תעודת הלידה להיות מקורית, מתורגמת ומאומתת כנדרש באחת הדרכים הבאות:

  •  באמצעות חותמת אפוסטיל - אם התעודה הונפקה באמצעות גוף ממשלתי או גוף רשמי אחר במדינה החתומה על אמנת האפוסטיל.

  •  תעודה שהונפקה במדינה שאינה חתומה על אמנת האפוסטיל - יש לאמת באימות קונסולרי. ניתן ליצור קשר עם נציגות ישראל במדינה בה הונפקה התעודה על מנת לקבל הנחיות לאימות התעודה.


 המבקשים לרשום ילד אשר, לטענת המבקשים, נולד לאם שהיא אזרחית ישראל, נדרשים להמציא הוכחה כי האם הרשומה בתעודת הלידה היא האם היולדת*, בנוסף לתעודת הלידה.

המבקשים לרשום ילד אשר, לטענת המבקשים, נולד לאב שהוא אזרח ישראלי, נדרשים להמציא הוכחה כי האם הרשומה בתעודת הלידה היא האם היולדת*, בנוסף לתעודת הלידה, וכן ראיות לקשר בין הנטען להיות האב לבין האם לפני כניסתה להריון.


בהיעדר ראיות מספקות, ניתן יהיה לדרוש פסק דין מבית משפט מוסמך בארץ הקובע אבהות או אימהות בהתאם לצורך.
 

* ראיה לפרי בטן, דהיינו אישור לידה מבית היולדות. 
 

3
טפסים ומסמכים נדרשים
4
זימון פגישה

הגעה לנציגות מותנית בקביעת תור מראש באמצעות מערכת זימון תורים.

טרם הגעה לנציגות יש לדאוג שיהיו בידיך כל המסמכים והטפסים המלאים הנדרשים.

 

5
תשלום אגרה

השירות אינו כרוך בתשלום.

לינק לתיאום פגישה
לינק לתיאום פגישה
מידע

לרישום ילד שנולד בחו"ל יש להכין את המסמכים הבאים בצורתם המקורית, בעותק קשיח בהגעה לנציגות:

1. תעודת לידה מקורית בצירוף חותמת אפוסטיל. (תעודות הלידה מאנגליה יאומתו באפוסטיל מאנגליה ותעודת הלידה של הילד שנולד בארה"ב יאומת במדינה בה הוא נולד. לשם העניין תעודת לידה מפלורידה תאומת במשרדי האפוסטיל בטלהסי – השירות מתבצע בדואר).

2. ללידות שקרו לאחר 1.1.2005 – המצאת 2 מתוך 3 המסמכים הבאים:

א.  מכתב מרופא מיילד המעיד על הקשר הביולוגי של האם וכן על קיום הלידה.

ב. מסמכי שחרור מביה"ח 

ג. בדיקות מהשליש האחרון של
 

ללידות שקרו לפני 1.1.2005 – הכנת תצהיר ע"ש האם המעיד על פרטי הלידה ועל הקשר הביולוגי של האם.
 

3.  טופס הודעה על לידה

4.  טופס בקשה לדרכון

5. שתי תמונות פספורט עדכניות = 2 אינצ' על 2 אינצ' עם רקע לבן.
 

במידה ומצבם המשפחתי של אחד או שני ההורים השתנה טרם הלידה, יש לבצע דיווח נישואין/גירושין טרם הרישום. רישום לא יתבצע באם הדיווח לא נמסר קודם לכן.
לשם דיווח שינוי מצב אישי יש להכין:
1.  תעודת נישואין/גירושין מקורית בצירוף חותמת אפוסטיל.
2. טופס הודעה על שינוי מצב אישי
 

*במקרה של בן זוג זר – יש להגיש הצהרת בן הזוג דבר מצבו האישי בטרם הנישואין
**במקרה של אם זרה, על הזוג להוכיח כי דיווח נישואיו לנציגות או למשרד הפנים בתאריך שהינו לפחות 300 יום טרם הלידה. באם לא עשה זאת, על הזוג להכין הוכחות לכנות הקשר המשתרכים 300 יום לפני הלידה כגון:  (3 מתוך 4 )
·       חוזה שכירות משותף
·       תמונות משותפות
·       תצהירי קרובים
·       חשבון בנק משותף

נוכחות שני בני הזוג במעמד הפגישה חובה.
נוכחות הילד הנרשם במעמד הפגישה חובה.
הצגת דרכונים ישראליים במעמד הפגישה חובה. זרים יציגו דרכונים זרים.
 

 

 

1 - עקב מגבלות מקום בחדר ההמתנה וכמות המבקרים אדם ללא פגישה או אדם שלא זקוק לשירות קונסולרי לא יורשה להיכנס. הנחיה זו רלוונטית לבני זוג או קרובי משפחה אחרים המתלווים לנזקק לשירות. לאנשים מבוגרים ולאנשים בעלי מוגבלות מורשה להתלוות מלווה אחד.

2 - כאשר אתם מגיעים ללובי הבניין תתקיים שיחת טלפון בינכם לבין נציג בטחון. בפגישה תצטרכו להציג הוכחה על הפגישה (שעה, תאריך) כמו גם להציג תעודה מזהה (דרכון, ת.ז, רישיון נהיגה).

3 - כל מבקר בקונסוליה נדרש לעבור בדיקה ביטחונית בטרם כניסתו לחדר ההמתנה. הנחיה זו תקפה לכלל המבקרים. ההנחיות שתקבלו מקצין הבטחון במהלך הבדיקה תקפות לכל משך שהותכם בקונסוליה.

4 - לא ניתן להכניס לקונסוליה תיקים אלא רק ארנקים אישיים ולכן אנא המנעו מלהביא עמכם תיק. אין מקום לאחסון תיקים בקונסוליה או בבניין.

5 - לא ניתן להכניס לשטח הקונסוליה אוכל, שתייה (חמה או קרה) ובקבוקים המכילים נוזלים אסורים.

6 - מכשירים אלקטרונים (טלפונים ניידים, אוזניות, סיגריות אלקטרוניות וכו') יופקדו בתא קטן מחוץ לקונסוליה. תהיה לכם גישה למכשירים אלו רק לאחר הביקור.

7 - בבקשה הגיעו מוכנים עם אמצעי תשלום. אנו מקבלים רק כרטיסי דביט, אשראי (רק ויזה ומאסטרקארד) ומזומן.