Skip to main content

טקס יום הזיכרון ברומא

הטקס החגיגי לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, בהובלת הנספח הצבאי בשגרירות ישראל באיטליה, אל"מ ליעד זק

yom_hazikaron_2023

הטקס החגיגי לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, בהובלת הנספח הצבאי בשגרירות ישראל באיטליה, אל"מ ליעד זק, התקיים היום יחד עם הקהילה היהודית ברומא.

האירוע המרגש כלל את השתתפותו של השגריר אלון בר, שגריר ישראל לכס הקדוש רפאל שוץ, שגרירת ישראל לארגוני האו"ם יעל רובינשטיין, נציגי משרד הביטחון האיטלקי והנספחים הצבאיים, נשיאת איחוד הקהילות היהודיות באיטליה נעמי דיזני, הרב הראשי של רומא הרב ריקרדו שמואל דיזני, נשיאת הקהילה היהודית ברומא רות דורגלו והמשפחות השכולות.

בנאומו ציין השגריר אלון בר: "מדינות רבות חוגגות את החג הלאומי שלהן סביב ניצחון. [...] לישראל, לעומת זאת, היה חשוב גם להזכיר לעצמנו שלניצחון יש מחיר. מחיר גבוה מאוד, שאי אפשר להתעלם ממנו גם כשחוגגים. מספר הקורבנות הגבוה, ביחס לגודלה הקטן של האוכלוסייה הישראלית, עושה ממשפחות רבות מדי משתתפים מלאים וכואבים במחיר שנאלצנו לשלם. מחיר שלצערנו אנו ממשיכים לשלם בימים אלה.

...חלק מהקשר הבלתי ניתוק הזה בין יום הזיכרון ליום העצמאות הלאומי היה תמיד הסולידריות, בישראל וגם בקהילות יהודיות בעולם, עם משפחות שאיבדו את יקיריהם במלחמות ובפיגועים. זה סמל חשוב לאחדות שהוא חלק מהזהות שלנו".