Skip to main content

הצגת כתב האמנה של השגריר אמנון קלמר

טקס חגיגי של הצגת כתב האמנה  על ידי  אמנון קלמר שגריר מדינת ישראל, ל בריס קלוטר אוליגוי נגומה, נשיא הרפובליקה הגאבונית.

Presentation of Credentials in Gabon

ב-8 באוגוסט האחרון, השגריר אמנון קלמר התקבל על ידי נשיא הרפובליקה הגאבונית לטקס הצגת כתב האישורים החגיגי.

הטקס הססגוני התקיים באווירה נעימה. נדונו נושאי שיתוף פעולה חשובים, והשגריר קלמר הביע את ביטחונו ששיתוף הפעולה בין ישראל לרפובליקה של גבון יתחזק.

לפני טקס זה, כנדרש בפרוטוקול הדיפלומטי, העניק השגריר קלמר את העותקים הפיגורטיביים של מכתבי האמינות שלו למר מישל רג'יס אוננגה נדיאיי, שר החוץ של גבון.

היחסים בין הרפובליקה הגאבונית למדינת ישראל ארוכי שנים ומוצקים.

פקידים רבים משני הצדדים עבדו קשה לאורך השנים כדי להבטיח שהיחסים יהיו ארוכי טווח ומועילים לשתי המדינות שלנו ולשני העמים שלנו.

במהלך השנים נסעו לישראל אנשי מקצוע גבונים רבים כדי לקחת חלק בכנסים וקורסים שמארגנת הסוכנות הישראלית לשיתוף פעולה בינלאומי לפיתוח מש"ב בתחומים כמו חקלאות, ניהול מים, בריאות הציבור ותמיכה בקהילה.

אנשי מקצוע ישראלים צברו גם ניסיון בעבודה בגבון בתחומי החקלאות, הבריאות והאנרגיה.

בנוסף לבריאות, ישראל מתמקדת גם בשיתוף פעולה אנרגטי בגבון. המומחיות הישראלית במגזר זה ידועה בגבון. בין השנים 2013 ל-2016, חברת Téléménia הישראלית סיפקה שתי תחנות כוח תרמיות בליברוויל ובפורט-ג'נטיל (הבירה הכלכלית), הפועלות על גז טבעי, סולר ומזוט.

מפעל ליברוויל, שנבנה באלנקירי, נחנך ב-15 באוגוסט 2013. בעלות כוללת של 65 מיליארד FCFA (99 מיליון אירו), יש לו כושר ייצור חשמל של 70 מגה וואט.

למפעל פורט-ג'נטיל, שנמסר ביום רביעי ה-30 בנובמבר 2016, יש הספק של 105 מגה וואט. הוא פועל גם על גז טבעי, סולר ומזוט.

ישראל גם רוצה להטביע את חותמה על מגזר החינוך של גבון. היא מתכננת שיתוף פעולה דינמי יותר במגזר הטכנולוגי, שבו ההנדסה הישראלית מוכרת ברחבי העולם.