Skip to main content

בחירת שם משפחה בעקבות שינוי במצב אישי

שירות זה מאפשר לאזרחי ותושבי מדינת ישראל להודיע בנציגויות ישראל בחוץ לארץ על בחירת שם משפחה בעקבות נישואים, גירושים או התאלמנות.
מסמכים נדרשים
דרכון ישראלי
תעודה המהווה אסמכתא מקורית ומאומתת על שינוי במצב אישי (תעודת נישואים, תעודת גירושים, תעודת פטירה)
טופס הודעה על בחירת שם
טופס הודעה על שינוי במצב אישי (נישואים, גירושים, התאלמנות)
נוכחות אישית חובה של מבקש השירות.
יש למלא את טופס הודעה על בחירת שם וטופס הודעה על שינוי במצב אישי (נישואים, גירושים, התאלמנות) ולהגיע אתם לנציגות ישראל בארץ השהייה.
1
תנאים לקבלת השירות
2
Related documents
איך להגיש את הבקשה
3
Fill out the form
טפסים ומסמכים נדרשים
4
appointment
זימון פגישה
1
תנאים לקבלת השירות

רשאים להגיש את הבקשה אזרחים ישראלים  שחיים מחוץ לישראל ומצבם האישי השתנה בעקבות נישואים, גירושים או התאלמנות

שינוי שם נכנס לתוקף אך ורק לאחר שאושר על ידי רשות האוכלוסין וההגירה.  לאחר האישור ניתן להנפיק דרכון מעודכן בנציגות בה הוגשה ההודעה.

תעודת זהות מעודכנת תינתן רק ברשות האוכלוסין וההגירה בארץ.

2
האם צריך להגיע לנציגות?

נוכחות אישית חובה של מבקש השירות  

3
טפסים ומסמכים נדרשים

יש להדפיס ולמלא את הטפסים הבאים: 
הודעה בדבר שינוי שם

הודעה על שינוי מצב אישי 

4
זימון פגישה

 
הגעה לנציגות מותנית בקביעת תור מראש.
טרם הגעה לנציגות יש לדאוג שיהיו בידיך כל המסמכים והטפסים המלאים הנדרשים.

זימון תור
במקרים הנדרשת חובת נוכחות יש לקבוע תור במערכת קביעת התורים.
תוכנת זימון תורים, תאפשר לך לקבוע מראש את מועד ההגעה לשגרירות ואת סוג השירות המתבקש. הדבר יאפשר לצוות השגרירות להיערך מראש ולהבטיח טיפול אדיב, יעיל ומהיר.
שימו לב כי:
1. יש לקבוע תור לכל אדם המגיע (במקרה של משפחות- לכל אחד מבני המשפחה).
2. יש לכתוב שם המבקר באותיות לועזיות בלבד (כפי שרשום בדרכון).
מידע

ניתן ליצור עמנו קשר באמצעות כתובת האימייל:

consular@berlin.mfa.gov.il

או באמצעות מענה טלפוני בימים ב'-ה' בין השעות 14:00-16:00

בכל פנייה יש לציין מספר תעודת זהות.

 

Document

החל מהתאריך 1.1.2025 נוספה אפשרות לתשלום בגין שירותים קונסולריים גם באמצעות העברה בנקאית (בנוסף לאפשרות לתשלום בכרטיס אשראי או דביט).

 

סכום התשלום בגין השירות המבוקש יעשה בהתאם למפורט באתר הקונסוליה, בלוח האגרות התשלום המדויק שנדרש (במידה ומבוקשת החזרת המסמכים בדואר, יש להוסיף תשלום שליחה בדואר בסך 5 יורו).

 

העברה בנקאית תבוצע לפחות 3 ימי עבודה לפני קבלת השירות.

 

בעת ביצוע העברה בנקאית, חובה לרשום בהערות להעברה: שם מלא באנגלית של מקבל השירות (לא המשלם, אם מדובר באדם שונה), השירות המבוקש, ומספר תעודת זהות ישראלית/דרכון של מבקש השירות.

 

בבקשת שירות (או שליחת המסמכים בדואר) יש לצרף תדפיס אישור העברת התשלום שבוצעה.

 

 

שם החשבון:

Botschaft des Staates Israel

DE47100700000067611400 :IBAN

DEUTDEBBXXX :BIC

 

הנחיות ביטחון למגיעים לנציגות

יש להגיע לאחר תיאום תור מראש בלבד.

יש להגיע מצויידים בתעודה מזהה (דרכון או תעודת זהות) עם תמונה, המסמכים הנדרשים ואמצעי תשלום.

יש לקחת בחשבון שכל המבקרים יתבקשו לעבור בדיקה ביטחונית יחד עם חפציהם.

מתוך שיקולי ביטחון, לא תתאפשר הכנסת חפצים אישיים לנציגות, לרבות תיקי יד ומכשירים אלקטרוניים.

אין להגיע לנציגות עם תיקי יד גדולים ו/או מזוודות.

אין להגיע לנציגות עם מזון ו/או בקבוקי או מיכלי שתייה (ישנו קולר בחדר ההמתנה הקונסולרי).

הנחיות הביטחון של הנציגות יחולו על השוהים בחדר ההמתנה הקונסולרי.

יש להישמע בעל להנחיות צוות הביטחון של הנציגות.