Skip to main content

בקשה לקבלת תעודת פטירה לאזרחים ותושבים ישראלים

שירות זה מאפשר לבן משפחה מדרגה ראשונה או לבעל עניין להגיש בקשה לקבלת תעודת פטירה לאזרחים ותושבים ישראלים .
מסמכים נדרשים
צילום דרכון ישראלי או זר של הנפטרים.
פרטים אישיים של הנפטרים (הפרטים המקוריים כפי שנרשמו בשעת הפטירה).
לבקשה עבור נפטרים שאינם מקרבה ראשונה יש לצרף מכתב עם נימוקי הבקשה או ייפוי כוח מבני המשפחה.
לבקשה של בעלי עניין אחר יש לצרף מכתב הסבר.
טיפ
הידעתם?

אפוסטיל דיגיטלי - באופן מקוון ללא צורך בהגעה פיזית:
ניתן להנפיק אפוסטיל דיגיטלי לתעודות ציבוריות ישראליות בהגשה מקוונת (און-ליין).
התעודות יונפקו דיגיטלית על ידי גופים ממשלתיים במהירות וללא צורך בהגעה פיזית.
אישור האפוסטיל יישלח ישירות לכתובת הדוא"ל של המבקש, בפורמט PDF.

חלק מהתעודות הנתמכות במסגרת השירות:
תעודת לידה
תעודת נישואין
תעודת פטירה
תעודת בגרות
תעודת מידע פלילי

מומלץ לבדוק מול הרשות במדינה הזרה האם היא מכירה באפוסטיל דיגיטלי טרם הגשת הבקשה.
למידע נוסף ולהגשת בקשה מקוונת:
https://www.gov.il/he/pages/document_verification
טיפ
התשלום מתבצע בנציגות באמצעות כרטיסי אשראי וכרטיסי דביט (כולל GiroKard).
אנא הימנעו משימוש במזומן.
במידה ושולחים את הבקשה בדואר יש להשתמש בטופס התשלום או בהעברה בנקאית- הוראות מפורטות בתחתית העמוד.

אם נדרש אימות באפוסטיל על התעודה - עליכם להוסיף תשלום של 10 יורו.
על מנת לקבל את התעודה אליכם בדואר יש להוסיף 5 יורו לדואר רשום באמצעות טופס התשלום.
האם צריך להגיע לנציגות?
אין צורך להגיע לנציגות.
שימו לב
יש לשלוח בקשות לקונסוליה באמצעות דואר רשום בלבד!
מעטפות שלא יירשם עליהן כתובת השולח בצורה ברורה לא יטופלו!

הקונסוליה אינה מספקת שירותי תרגום.
שימו לב
התיעוד מוזמן מהארץ וזמן הטיפול בבקשה הוא עד 60 ימי עבודה.
1
תנאים לקבלת השירות
2
Related documents
איך להגיש את הבקשה
3
Fill out the form
טפסים ומסמכים נדרשים
4
appointment
זימון פגישה
1
תנאים לקבלת השירות

השירות ניתן למבקשים עבור בן או בת הזוג, אח או אחות, ילדיהם, הוריהם, נכדיהם, סבים וסבתות.

בבקשה לקבלת תעודת פטירה המוגשת על ידי בן משפחה מקרבה אחרת או בעלי עניין אחר- יש לצרף ייפוי כוח ומכתב הסבר.
 

2
איך להגיש את הבקשה

הגשה בנציגות

יש להדפיס את טופס הבקשה לתעודת פטירה, למלא בכתב יד, לסרוק ולשלוח בצירוף המסמכים הנלווים באמצעות דואר אלקטרוני או בדואר רשום אל נציגות ישראל בארץ השהייה. 

 

הגשה בדואר

יש להדפיס את טופס הבקשה לתעודת פטירה, למלא אותו בכתב יד, לצרף את המסמכים הנדרשים ולשלוח בדואר רשום אל נציגות ישראל בארץ השהייה. 

 

שימו לב: 

לטפסים הנשלחים בדואר יש לצרף מידע על דרכי התקשרות לבירורים, למקרה שהמידע חסר או אינו מדויק. 

בבקשה עבור אדם שנפטר לפני שנת 1955, יש לציין את מקום מגורי הנפטר בעת הפטירה, בנוסף למקום הפטירה. 

 

 

3
טפסים ומסמכים נדרשים

טופס "בקשה למתן תיעוד ממרשם האוכלוסין" 

4
זימון פגישה

הגעה לנציגות מותנית בקביעת תור מראש.
טרם הגעה לנציגות יש לדאוג שיהיו בידיך כל המסמכים והטפסים המלאים הנדרשים.
 

5
תשלום אגרה

השירות ניתן ללא עלות.

לזימון תור
במקרים הנדרשת חובת נוכחות יש לקבוע תור במערכת קביעת התורים.
תוכנת זימון תורים, תאפשר לך לקבוע מראש את מועד ההגעה לשגרירות ואת סוג השירות המתבקש. הדבר יאפשר לצוות השגרירות להיערך מראש ולהבטיח טיפול אדיב, יעיל ומהיר.
שימו לב כי:
1. יש לקבוע תור לכל אדם המגיע (במקרה של משפחות- לכל אחד מבני המשפחה).
2. יש לכתוב שם המבקר באותיות לועזיות בלבד (כפי שרשום בדרכון).
מידע

מידע ליצירת קשר עם המחלקה הקונסולרית בברלין:

ניתן ליצור עמנו קשר באמצעות כתובת האימייל:

Consular@berlin.mfa.gov.il

או באמצעות מענה טלפוני בימים ב'-ה' בין השעות 14:00-16:00 במספר 03089045511

בפניות חובה לציין את מספר תעודת הזהות.

 

מבקשים לעדכנכם על הקונסוליה הכללית במינכן המטפלת במדינות הפדרליות: הסן, ריינלנד-פלץ, סארלנד, באדן-וירטמברג ובאווריה.

ככל שנדרש שירות קונסולרי לתושבי המדינות, ניתן ליצור קשר.

כתובת למשלוח דואר:

Generalkonsulat des Staates Israel in München

Postfach 100855
80082 München

מייל:

info@munich.mfa.gov.il

אתר אינטרנט:

https://new.embassies.gov.il/munich/de/the-consulate

כתובת ביקור:

Barer Straße 19

80333 München (direkt am Karolinenplatz)

 

רשימות מתורגמנים עורכי דין וחברות לויה:

במידה ויש צורך בשירותי תרגום (מסמכים מעברית לגרמנית או ההפך) - להלן (יש לבדוק האם המתורגמן מורשה אפוסטיל במידה ונדרש):

במידה ונדרש שירות של עורכי דין:

Document

רשימת חברות לויה (מתעסקות גם עם העברת נפטר לארץ):

Document

 

יובהר בזאת כי אין ברשימה זו משום המלצה על מי מבין המתורגמנים המופיעים ברשימה.

השימוש בשירותיהם הינה באחריות הפונה.

 

אמצעי תשלום

סכום התשלום בגין השירות המבוקש יעשה בהתאם למפורט באתר הקונסוליה, בלוח האגרות התשלום המדויק שנדרש (במידה ומבוקשת החזרת המסמכים בדואר, יש להוסיף תשלום שליחה בדואר בסך 5 יורו).

מזומן: יש להימנע מתשלום במזומן.

כרטיס גירו (דביט): תשלומים בכרטיסים אלו יתבצע בנוכחות פיזית בלבד.

כרטיס אשראי: על מנת לשלם בכרטיסי אשראי עליכם למלא ולצרף את טופס התשלום:

Document

העברה בנקאית: תבוצע לפחות 3 ימי עבודה לפני קבלת השירות.

בעת ביצוע העברה בנקאית, חובה לרשום בהערות להעברה: שם מלא באנגלית של מקבל השירות (לא המשלם, אם מדובר באדם שונה), השירות המבוקש, ומספר תעודת זהות ישראלית/דרכון של מבקש השירות.

בבקשת שירות (או שליחת המסמכים בדואר) יש לצרף תדפיס אישור העברת התשלום שבוצעה.

 

שם החשבון: Botschaft des Staates Israel

DE47100700000067611400 :IBAN

DEUTDEBBXXX :BIC

 

הנחיות ביטחון למגיעים לנציגות

יש להגיע לאחר תיאום תור מראש בלבד.

יש להגיע מצוידים בתעודה מזהה (דרכון או תעודת זהות) עם תמונה, המסמכים הנדרשים ואמצעי תשלום.

יש לקחת בחשבון שכל המבקרים יתבקשו לעבור בדיקה ביטחונית יחד עם חפציהם.

מתוך שיקולי ביטחון, לא תתאפשר הכנסת חפצים אישיים לנציגות, לרבות תיקי יד ומכשירים אלקטרוניים.

אין להגיע לנציגות עם תיקי יד גדולים ו/או מזוודות.

אין להגיע לנציגות עם מזון ו/או בקבוקי או מיכלי שתייה (ישנו קולר בחדר ההמתנה הקונסולרי).

הנחיות הביטחון של הנציגות יחולו על השוהים בחדר ההמתנה הקונסולרי.